Ugrás a fő tartalomhoz

Wolt díjazás (új modell 2023 júliustól)

JÚLIUS 1-JÉN ÚJ MODELL LÉP ÉLETBE

Ez a levél egy picit hosszabb a szokásosnál, de biztosíthatunk, hogy mindenképpen megéri végigolvasni.

Az elmúlt egy hónapban rendszeresen kommunikáltunk a Futár Appban július 1-jével életbe lépő újítások kapcsán. Röviden összefoglalva:

A feladatok teljesítéséért felajánlott összeget előre, már az elfogadás/elutasítás előtt látni fogod.
A távolságok a becsült, megtett útvonal (navigátor távolság) alapján lesznek mérve a légvonalas helyett.
Frissül a díjazási modell, hogy a díjak még inkább tükrözni tudják a szükséges erőfeszítéseket.
Érkezik az elutasítás gomb is minden feladat esetében (párhuzamos szállításoknál is), így megszűnik az címenkénti üzemmód.

+1: Június 23-tól egyszerűsödött a Pénzügyek menüpont is, így egy letisztultabb és egyszerűbb megjelenítésben tudod nyomon követni a begyűjtött szállítási díjakat.
Az újdonságok július 1-jén, reggel 8 órától lépnek életbe, az éjszaka folyamán még a jelenlegi formátum lesz érvényes.

Az elmúlt egy hónapban folyamatosan gyűjtöttük a visszajelzéseitek a fentiek kapcsán. Ezek alapján az alábbiakban összeszedtük és kifejtettük a legfontosabb témákat, az esetleges félreértéseket és a leggyakrabban felmerülő kérdéseket:

ÁTALÁNYADÓ KOMPENZÁCIÓ

A tavaly szeptemberi átalányadó kompenzáció bevezetése óta igyekszünk olyan formátumot találni, ami a legtöbb partnerünk számára segítséget nyújthat.

Az új díjazási modell bevezetésével párhuzamosan úgy gondoltuk, hogy érdemes újragondolni ennek a rendszernek az aktuális formátumát is. Jelenlegi állapotában ez a kompenzációs bónusz nagyobb hangsúlyt fektet a főállás jelleggel szállító futár partnerekre, míg a további partnerek számára nem kínál arányos mértékű kompenzációt a megnövekedett költségek enyhítésére.

Ennek feloldása érdekében a jelenlegi rendszer költségeit beépítjük az új díjazási modellbe, ezzel egy igazságosabb és arányosabb eloszlást biztosítva futár partnereink számára. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy az átalányadó kompenzáció költségvetésének összege beépítésre kerül minden egyes ajánlatba, amit a feladatok teljesítéséért kapsz, még az elfogadás/elutasítás előtt.

A feladatonkénti kompenzáción felül főállás jelleggel szállító budapesti egyéni vállalkozó partnereink számára július 1-től minden hónapban 65.000 forintos kompenzációs összeg kerül jóváírásra a 650. szállítás teljesítését követően.

DÍJAZÁS

A feladatok teljesítéséért felajánlott díjak egyénileg lesznek meghatározva. A kiszállítás egy igen dinamikus munka, amiben nincs két egyforma feladat. Éppen ezért rögzített és publikálható díjazási elemek sem lesznek. Többek között az időjárási körülmények, a rendelésszámok, a megrendelés mérete vagy a szállításhoz használt jármű típusa mind befolyásolják a rendelések felvételének és kiszállításának folyamatát és az ezekért előre felajánlott díjakat. Biztosítani szeretnénk, hogy az alkalmazás megfeleljen az aktuális futár partneri igényeknek, és hogy a feladatok teljesítéséért felajánlott díjak a lehető leginkább tükrözni tudják a teljesítéshez szükséges erőfesztítéseket.

FOGLALHATÓ ÓRÁK

Az új díjazási rendszer és a Futár Appban érkező újítások minden városban elérhetővé válnak július 1-jén. Ez abban a néhány városban, ahol elérhető a foglalható órák rendszere, nem eredményez arra vonatkozóan változást. A foglalás továbbra is péntek reggel történik a következő hétre, a feltételrendszer és a működési elv pedig szintén változatlan marad.

SPECIÁLIS KOMPENZÁCIÓS ELEMEK

Ahogy azt a díjszabás kapcsán fentebb is jeleztük, számos tényező határoz meg minden egyes feladatot és a teljesítésért felajánlott összegeket egyaránt. Ezek között szerepel a rendelés típusa is, a típusok közül pedig a drága és nehéz rendelések szállításáért járó extra díjazási elemek a legismertebbek jelenleg. Mivel legfőbb célunk minden egyes feladatot az erőfeszítésekkel arányosan díjazni, így az ilyen jellegű szállítások továbbra is kiemelten lesznek díjazva. A feladatok elfogadása/elutasítása előtt látható ajánlatok összege a kapcsolódó erőfeszítések kompenzációját már tartalmazni fogja.

PÁRHUZAMOS KISZÁLLÍTÁS

Ahogy azt már biztosan tudod, gyakran előfordul, hogy újabb feladatot ajánl fel a rendszer, miközben még az előzőt teljesíted. Ezt párhuzamos kiszállításnak nevezzük, a segítségével pedig hatékonyan növelheted a bevételed az útba eső szállítások során.

A párhuzamos szállítások során az egymást követő feladatok közötti becsült, megtett távolságok (navigátor távolság) alapján lesz megállapítva a díjazás. Az ilyen szállítások esetében az ajánlat mindig díjazni fogja az extra távolságokat, amit az eredeti útvonaladon felül kell megtenned a teljesítéshez. Eddig nem állt módunkban a párhuzamos szállítások során megtett távolságok pontos meghatározása, ez viszont a navigátor távolság bevezetésével lehetővé válik.

Az alábbiak szerint fog működni a rendszer:

Elfogadsz egy feladatot, majd felveszed a megrendelést.
Egy újabb felvételi feladatot kapsz.
Fizetünk az extra távolságért, amit az eredeti szállítás útvonalának hosszán felül kell megtenned (mindezt persze az egyéb, feladathoz tartozó díjakon felül).
A rendszer az új feladat alapján frissíti a szállítási adatokat.

A régi párhuzamos elszámolás a bal oldali, az új pedig a jobb oldali ábrán látható

Wolt díjazás 2023 július 1.
Wolt díjazás 2023 július 1.

NAVIGÁTOR TÁVOLSÁG

A Futár App egy harmadik fél által üzemeltetett navigációs rendszert (OpenStreetMaps) használ. Mivel minden ilyen alkalmazás (pl.: Google Maps is), rengeteg adattal dolgozik, előfordulhatnak tévedések. Ez alapján a távolságok meghatározásával kapcsolatosan lehetséges tévedések nem a Futár App rendszerében vannak, így felelősséget csak szélsőséges esetben tudunk vállalni értük. Az alábbi 5 lehetséges változattal találkozhattok:

Minden rendben (a valóságban megtett út megegyezik a navigátor által tervezettel) – a díjazás rendben van
Rövidebb utat számol a navigátor (a valóságban megtett út hosszabb, mint amit a navigátor tervezett) – a díjazás kevesebb, mint ami járna
Hosszabb utat számol a navigátor (a valóságban megtett út rövidebb, mint amit a navigátor tervezett) – a díjazás több, mint ami járna
Sokkal rövidebb utat számol a navigátor (a valóságban megtett út hosszabb, mint amit a navigátor tervezett) – a távolság díjazás jelentősen kevesebb, mint ami járna
Sokkal hosszabb utat számol a navigátor (a valóságban megtett út rövidebb, mint amit a navigátor tervezett) – a távolság díjazás jelentősen több, mint ami járna

Azokban az esetekben, amikor a díjazás kis mértékben tér el bármelyik irányba, nem lesz korrekció. Tehát akkor sem vonunk le, ha kicsit, vagy jelentősen többet kaptál, és akkor sem adunk hozzá, ha kicsit kevesebbet. Azokban az esetekben viszont, ahol jelentősen alacsonyabb összeget kapsz, mint ami a valójában megtett úttal arányos lenne, lehetőséget biztosítunk arra, hogy kompenzációs igényt nyújts be a partnershungary@wolt.com -on.

SZÁMLÁZÁS

Ahhoz, hogy az újítások bevezetésre kerülhessenek, szükséges volt a jelenlegi együttműködési modellünk átalakítása is.

Az új együttműködési modellünknek köszönhetően egyszerűsödik a számlázás is. Mivel július 1-jétől alvállalkozóként, közvetlenül a Wolt Magyarország számára végzed majd a szállítási szolgáltatást, a vásárlók irányába történő közvetlen számlázás helyett a Wolt Magyarország felé kerülnek kiállításra a számlák a szállításokról.

Az önszámlázás továbbra is megmarad, így ezután sem kell majd bajlódnod a számlák kiállításával, azonban az átlagosan szállításonként 2 kiállított számla helyett havonta összesen csupán 2 számla kerül majd kiállításra, a 2 hetes ciklusok lezárultát követően.

A kiállított számlákon a szállítások teljesítésével összegyűjtött bevételed továbbra is egy összegben, míg a borravaló összege ez alatt, külön sorban kerül feltűntetésre.

A fentieknek köszönhetően jelentősen egyszerűsödni fog a könyveléshez kapcsolódó adminisztráció, így akár az ehhez kapcsolódó könyvelői költségek is mérséklődhetnek.

ÚJ SZERZŐDÉS

A visszajelzések alapján az új szolgáltatási megállapodás egy pontja félreértések alapjául szolgált futár partnereink számára. A megállapodás 4.4 pontjában rögzített 2500 forintos összeg feletti ajánlatokra vonatkozó passzus kizárólag a mi rendszerünkben esetlegesen előforduló technikai hibák korrekciójára vonatkozik. Önkényes utólagos módosításokra a felajánlott majd teljesítést követően jogosan jóváírt összegek kapcsán nem jogosít fel, ez pedig természetesen nem is áll szándékunkban. Emellett azt sem jelenti, hogy 2500 forintnál nem lesznek nagyobb értékű szállítási díjak a jövőben.

Eddigi együttműködésünk alapján őszintén reméljük, hogy így ez számodra is egyértelmű, és kölcsönös bizalommal tudunk együtt dolgozni a továbbiakban is.

VÉGSZÓ

A Futár Appban bevezetésre kerülő újítások és az új modell mind egy globális, nagy jelentőségű átalakítás részei. Azon országok tapasztalatai alapján, ahol már bevezetésre kerültek az újdonságok, egyértelművé vált számunkra, hogy ez a helyes irány. Habár tudjuk, hogy ezek nagy változások, – és megértjük ha kétségeid lehetnek egyes újítások kapcsán- néhány hétnyi tesztelés és tapasztalatszerzés után futár partnereink elégedettek voltak a bevezetett újdonságokkal.

Az újítások következtében a Futár App használatával kapcsolatos szokások közül néhányat biztosan újra kell majd értelmezni. A címenkénti díjszabásra váltással néhány feladatért a jelenleginél alacsonyabb, míg másokért magasabb összegek járnak majd, összességében viszont nem csökkennek a kereseti lehetőségek. Ez alapján arra szeretnénk kérni, hogy amint életbe lépnek az újítások, adj időt a Futár Appnak, kezdj tiszta lappal, fogadj el a lehető legtöbb típusú feladatot (rövid, hosszú, párhuzamos vagy szimpla), és tapasztald ki az új rendszer nyújtotta lehetőségeket.

Más országok tapasztalatai arra is rámutattak, hogy futár partnereink jelentős része izgatottan várja a változásokat. Ennek köszönhetően a bevezetést követő napokban a legtöbb partnerünk szeretné minél előbb élesben is tesztelni az újításokat. Így előfordulhat, hogy a fokozott érdeklődés miatt az első napokban jóval több futár partner megy online egy időben, mint amennyi aktív rendelés lesz elérhető a rendszerben. Éppen ezért arra kérünk, hogy amellett, hogy esélyt adsz az megújult Futár Appnak és tiszta lappal indítasz, ne vonj le messzemenő következtetéseket néhány óra vagy nap alapján, hiszen egy évek alatt kialakult rendszert hasonlítanál össze egy éppen rajtolóval.

Ajánlott inkább megvárni néhány hetes vagy akár egész hónapos eredményeket, amik alapján már reális képet alkothatsz az új modellről.

KÖZÉRDEKŰ KÖZLEMÉNY

Az illetékes hatóságok visszajelzései alapján a következő hetekben fokozott közúti ellenőrzésekre lehet számítani országszerte. Miután futárként a közúti forgalom résztvevője vagy a szállítások ideje alatt, ezért mindenképpen érdemes neked is fokozott figyelmet fordítani a szükséges engedélyek és biztosítások meglétére, az igazoló dokumentumok magadnál tartására és természetesen a közlekedési szabályok teljes körű betartására. Vigyázz magadra és a többi közlekedőre egyaránt!

A visszajelzésed továbbra is kiemelten fontos számunkra, így az újítások bevezetését követően is örömmel fogadjuk a véleményed. Ezt a már ismert űrlap kitöltésével vagy a partnershungary@gmail.com -ra emailben tudsz eljuttatni hozzánk.

Köszönjük, hogy kitartóan végigolvastad ezt az üzenetet.
Reméljük, hogy esélyt adsz az új rendszernek, holnap pedig találkozunk online!

Szép estét és címekben gazdag hétvégét!
a Wolt csapata 💙